Проектни дейности са за осигуряване на патронажна грижа за възрастни хора и лица с увреждания.
Продължителност на проекта: 12 месеца
Бюджет: 200 778,66 лв.
Средства от ЕСФ: 200 778,66 лв.
Срок на изпълнение: 01.05.2021 – 01.05.2022 г.
Цели и очаквани резултати:
Целта на проекта е да се осигури подкрепа чрез предоставяне на патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания чрез услуги в домашна среда, както и подкрепа за адаптиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейности във връзка с разпространението на COVID-19.
Дейностите в обхвата на услугата са:
- Дейност 1 – Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги за нуждаещи се лица с увреждания и възрастни хора;
- Дейност 2 – Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности
С изпълнението на дейност 1 се предвижда да бъдат предоставяни интегрирани социално-здравни услуги за лица с увреждания и лица в риск, във връзка с ограничаване разпространението и преодоляване на последиците от COVID-19, като има за цел да осигури подкрепа чрез предоставяне на патронажни грижи за възрастни хора и лица с увреждания чрез услуги в домашна среда, както и подкрепа за адаптиране на социалните услуги, делегирани от държавата дейности, във връзка с разпространението на COVID-19.
От интегрираните социално-здравни услуги (Патронажна грижа) ще могат да се възползват следните целеви групи:
– хора с увреждания, възрастни хора в невъзможност от самообслужване, лица над 54 г.;
– и други уязвими групи, вкл. лица, поставени под карантина във връзка с COVID-19, лица от рисковите групи за заразяване с COVID-19 и т.н.
Всяко лице от целевата група може да получава здравно-социални услуги до 2 часа на ден.
В рамките на дейността лицата от целевата група ще получават – медицински и здравни грижи, които обхващат следните поддейности:
- Ресоциализация, реадаптация и рехабилитация, включващи: извършване на психосициална рехабилитация на потребители със социалнозначими заболявания, организиране и провеждане на общоукрепващи, мобилизационни и закалителни процедури; обучение в ползване на помощни средства, приспособления и съоражения за придвижване; подпомагане укрепването и адаптирането на потребителите в семейството и социалната среда; съдействие за адаптирането на обществото към потребителя;
- Манипулации включващи: извършване на инжекции, извършване на венозна пункция, извършване на електрокардиография и други;
- Провеждане на обучение в областта на здравните грижи на потребителите и техните близки.
Социално-битови дейности:
- Поддържане на личната хигиена;
- Поддържане на хигиената в помещението, което потребителя обитава;
- Закупуване на хранителни продукти и вещи от първа необходимост и др.
В рамките на дейност 2 „Превенция на COVID-19 в социалните услуги, делегирани от държавата дейности“, ще се осигури реализирането (за 12 месеца) на следните поддейности, насочени към 26 служители в 3-те социални услуги – ДДД, на територията на община Костинброд, обслужващи 96 потребители:
- Осигуряване на ЛПС (лични предпазни средства) за служители и потребители на социалните услуги ДДД;
- Въвеждане на мерки за дезинфекция на сградния фонд на социалните услуги, делегирани от държавата дейности;
- Тестване на персонала и на потребителите на социалните услуги, делегирани от държавата дейности за COVID19;
- Въвеждане на мерки за разделяне/изолиране на потребителите на услугите ДДД, в т.ч. и физическо разделяне/преграждане на съществуващи помещения;
- Осигуряване на допълнителни плащания на персонала на социалните услуги – ДДД;
- Осигуряване на компютърна техника и др. с цел адаптиране и приспособяване на средата на социалните услуги, делегирани от държавата дейности в контекста на въведените ограничения в резултат от епидемичната обстановка и осигуряване на възможности за тяхното предоставяне дистанционно.
Заявления по образец за включване в Дейност 1 „Предоставяне на патронажни грижи“, се приемат в стая № 2 в Общинска администрация – гр. Костинброд
Лице за контакти:
Ивона Свиленова – Ръководител на проекта
Тел. 0885 760 051
e-mail: patronajnagrija.kostinbrod@abv.bg