На 01.07.1987 г. при изпълнение на тренировъчен полет спира двигателят на МиГ-23МФ с пилот полковник Радослав Славов Димитров. Летецът успява да отклони изтребителя от падане в град Костинброд с цената на живота си…

Венец в памет на летеца се поднесе от г-н Александър Ненов – зам.-кмет на община Костинброд, д-р Атанас Тенев – председател на Общински съвет-Костинброд, полковник Христо Ганецовски – командир на База за командване, управление и наблюдение. КУН е  българско военно формирование, част от Военновъздушните сили на страната.

На почитането на паметта присъстваха още  полковник Ангел Николов – зам.-командир, дъщерята на загиналия летец, с нейния съпруг и други близки или присъствали на авиокатастрофата.

РАДОСЛАВ СЛАВОВ ДИМИТРОВ е български пилот изтребител-прехващач, загинал геройски при изпълнение на гражданския си и войнски дълг, за да не се взриви заедно със самолета си в гр. Костинброд. Изтъкнат инструктор-методист.

Роден на 13 април 1933 г. в с. Свобода, Чирпанско. Произхожда от семейство от БДЖ.

Завършва средно образование и постъпва в Аероклуба Баните –Казанлъшко (1951 г.), а след това постъпва и завършва НВВУ “Г.Бенковски” (1954 г.) с отличие, получава полувисше военно и гражданско образование. В бойните части на военната авиация е бил командир на звено, командир на ескадрила, зам.-командир на изтребителен авиационен полк, старши инспектор по техника на пилотиране и бойно използване в ПВО и ВВС. С големи заслуги за обучението и възпитанието на десетки млади изтребители-прехващачи.

Пилотирал е 11 типа самолети. Пролетял е близо 4000 часа. Радослав Димитров загина при учебно-тренировъчен полет в зона сложен пилотаж със самолет МиГ-23МФ след спиране на двигателя във въздуха и опит на летеца на всяка цена да спаси самолета и кацне принудително на летището. Малко преди гр. Костинброд на височина 1800-2000 метра разбира, че трябва да напусне аварийно самолета, за да не падне заедно с него в града, но самолетът става неуправляем, времето за катапултиране недостатъчно, и се разбива в източните покрайнини на Костинброд.

Радослав е един от летците, преживели доста сложни по характер и количество особени случаи в полет, с които той се е справял винаги хладнокръвно (спукване на гуми след кацане, спиране на двигателя на МиГ-19 нощем, но последващо успешно кацане с един двигател, отказ на хидравличното управление на същия самолет и пр.).

Изключително хладнокръвни са били и действията му при спиране на двигателя на самолета МиГ-23 на 1 юли 1987 г. като до последния момент е бил уверен, че ще успее да кацне на полосата в Доброславци, но уви!

6336 посещения общо 0 посещения за деня
Изминаха 33 години от саможертвата на военния пилот полковник Радослав Димитров
Размер на шрифта
Промяна на контраста